شرکت کارگزاری ملل پویا

سرمایه گذار کیست؟

سرمایه گذار کیست؟

سرمایه‌گذار، (به انگلیسی: investor) به شخصی گفته می‌شود، که دارایی خود را با هدف بازگشت اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کند. سرمایه‌گذاران اغلب در حوزه‌هایی مانند: سهام سرمایه،اوراق قرضه، اوراق بهادار، املاک و مستغلات، ارز و کالاهای اقتصادی، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

گروهی از سرمایه‌گذاران در بازارهای اولیه و گروهی نیز در بازارهای ثانویه یا اختیار معامله فعالیت می‌کنند، در این فرایند، گروهی نیز به فروش و گروهی نیز به خریداری برگه‌های سهام مبادرت می‌کنند، که در مجموع تمامی آنها سرمایه‌گذار بشمار می‌آیند. به سرمایه‌گذاری که مالکیت سهامی را در اختیار دارد، سهام‌دار گفته می‌شود.

سرمایه‌گذاری به معنی گذاشتن پول در چیزی با انتظار سود از آن است. به طور دقیق تر سرمایه‌گذاری تعهد پول یا سرمایه برای خرید مالی وسایل یا دارائی‌های دیگر، به منظور منفعت برگشت‌های سودمند و مفید در قالب بهره، سود سهام یا قدردانی از ارزش وسایل است، که وابسته به پس انداز یا کاهش مصرف می‌باشد. سرمایه‌گذاری در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی همچون مدیریت کسب‌وکار، امور مالی یا دارایی اعم از خانواده‌ها، بنگاه‌ها یا دولت‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

چهارشنبه 22 خرداد 1398 آموزش عمومی بورس