شرکت کارگزاری ملل پویا

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛ بازار سرمایه به کمک بخش مسکن می‌آید/ طرح‌های دولت باید از حرف

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛ بازار سرمایه به کمک بخش مسکن می‌آید/ طرح‌های دولت باید از حرف

بازار سرمایه باید به بخش مسکن ورود کند تا زمینه ساز افزایش نقدینگی و تعدیل قیمت‌ها شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی بهادری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برگزاری جلسات متعدد کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی بسیار تأثیرگذار و مهم بوده است، گفت: در این جلسات گزارش‌هایی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازار مسکن ارائه شد و چندین پیشنهاد هم برای بهبود وضعیت این بازار از سوی معاونان وی مطرح شد.

وی افزود: هدف ما از برگزاری چنین جلساتی بررسی تمامی ابعاد بازار مسکن و همچنین تقویت آن از لحاظ فنی و اقتصادی است تا بیش از این به متقاضیان این بازار برای خرید و یا اجاره فشار وارد نشود.

بهادری با اشاره به اینکه ارائه این طرح‌ها از لحاظ حرف بسیار مناسب و قوی بوده است، گفت: امیدواریم دولت از لحاظ عملیاتی هم بتواند در اجرای این طرح‌ها موفق عمل کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های ارائه شده در این حوزه مربوط به بورس بوده است، گفت: در اجرای طرح بهبود بازار مسکن تنها از بانک‌ها کمک کرده و به آنها متوسل شده‌ایم اما در عمل باید بتوانیم از بورس و سایر بازارها هم برای تقویت بخش مسکن استفاده کنیم.

وی  گفت: بورس یکی از بزرگترین بازارهای مالی کشور است که تا به امروز به حوزه مسکن وارد نشده این در حالی است که اگر بتوانیم از بازار تأمین سرمایه در این حوزه استفاده کنیم بخش عمده‌ای از مشکلات تولید و همچنین خرید مسکن برطرف می‌شود.

بهادری یادآوری کرد: بعد از تعطیلات خرداد جلسه و کارگروه دیگری با وزارت راه و شهرسازی برگزار خواهیم کرد زیرا که تنها یک جلسه برای بازار نابسامان مسکن کافی نیست و دولت باید بتواند راهکارها و برنامه‌های دیگری را هم برای این بازار ارائه کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: باید در بخش ساخت و ساز بتوانیم میزان نقدینگی را افزایش دهیم زیرا که هرچقدر نقدینگی در این حوزه افزایش یابد زمینه ساز افزایش عرضه و همچنین تعدیل قیمت‌ها می‌شود.

شنبه 11 خرداد 1398 اخبار