شرکت کارگزاری ملل پویا

رشد حجم و ارزش معاملات بورس کالای ایران

رشد حجم و ارزش معاملات بورس کالای ایران

در هفته منتهی به ۱۹ اردیبهشت ماه، ۶۶۰ هزار و ۷۸۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد ۱۶ و ۳۷ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۳۴۲ هزار و ۵۹۲ تن انواع کالا به ارزش ۲۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال معامله شد.در این تالار ۳۲۵ هزار و ۸۱۰ تن فولاد، ۷ هزار و ۴۰ تن مس، ۴ هزار تن آلومینیوم،۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۹ کیلو گرم شمش طلا و ۵۹۰ تن شمش روی از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۱۷ هزار و ۵۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به فروش رسید.در این تالار ۶۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۹۸ هزار و ۶۳۰ تن قیر، ۷۴ هزار و ۵۵۵ تن مواد پلیمری، ۳۳ هزار و ۳۱۸ تن مواد شیمیایی، ۳۱۰ تن عایق رطوبتی، ۴۲ هزار تن لوب کات و یک هزار و ۳۷۵ تن گوگرد معامله شد.

شایان ذکر است ۱۳ کیلوگرم زعفران رشته ای نیز در تالار محصولات کشاورزی به فروش رسید. همچنین یک هزار و ۱۳۲ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران معامله شد.

یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 اخبار