شرکت کارگزاری ملل پویا

نفت امروز عرضه می شود / دادوستد 13 هزار تن فرآورده پتروشیمی و پالایشگاهی در بورس انرژی

نفت امروز عرضه می شود / دادوستد 13 هزار تن فرآورده پتروشیمی و پالایشگاهی در بورس انرژی

امروز چهارشنبه هشتم خرداد ماه، کالاهای حلال ۴۰۴ و آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز، نفتای سبک پالایش نفت کرمانشاه و نفتای سبک پالایش نفت تهران در رینگ داخلی و نفت خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، روز گذشته نیز (سه‌شنبه هفتم خرداد ماه)، کالاهای آیزوریسایکل، حلال ۴۰۰، حلال ۴۰۲، حلال ۴۰۶، حلال ۴۱۰، حلال ۵۰۲ و حلال ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان، آیزوریسایکل و بلندینگ نفتا حلال ۴۱۰ پالایش نفت شیراز، پنتان پلاس پتروشیمی پارس، متانول پتروشیمی زاگرس، متانول پتروشیمی شیراز، متانول پتروشیمی فن آوران و نیتروژن مایع پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی و نفت خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بازار فیزیکی عرضه شدند.

طی معاملات این روز  بیش از ۱۳,۲۱۶ تن انواع فرآورده های هیدروکربوری به ارزش بیش از ۵۶۱ میلیارد و ۷۱ میلیون ریال در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران داد و ستد شد.

همچنین قرار بود روز گذشته ۲ میلیون نفت خام سنگین در بورس عرضه شود که به امروز موکول شد. در این زمینه سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی گفت: فرآیند عرضه ۲ میلیون بشکه نفت خام سنگین که قرار بود سه شنبه در بورس انرژی انجام شود امروز عملیاتی می شود.

مدیرعامل بورس انرژی عنوان کرد:در مقررات وضع شده، عرضه کننده از این اختیار برخوردار است تا عرضه خود را به یک روز بعد موکول کند؛  شرکت ملی نفت از اختیار قانونی خود استفاده کرد و عرضه را به تعویق انداخت.

به گزارش سنا،  در جریان معاملات روز گذشته بورس انرژی ایران (سه شنبه ۰۷ خرداد ماه ۹۸)، در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در نماد "سنفت ۹۸۲"، تعداد ۸۵۰ قرارداد به ارزش ۵ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال داد و ستد شد.

چهارشنبه 8 خرداد 1398 بورس انرژی